Dezbatere cu părinții. Educația ne unește.
Unitatea de învățământ | Școala Gimnazială George Topârceanu |
Data organizării dezbaterii | 21.05.2019 |
Coordonator dezbatere | Daia Iuliana Maria |
Date de contact | București, Sector 4, Str. Argeșelu Nr. 6,
tel. 021.450.38.23, email: scgt110@yahoo.com |
Aspecte pozitive semnalate | – încurajarea orientării tinerilor spre un învățământ de tip dual. |
Aspecte care îngrijorează, limite ale propunerii de viziune | – lipsesc resursele materiale și umane;
– renunțarea la încadrarea profesorilor de specialitate la materii, cum ar fi: educația fizică, limbă străină, religie la ciclul primar inferior; – obligativitatea profesorului pentru învățământ primar de a preda materiile profesorilor de specialitate – educația fizică, limbă străină, religie; – în viziunea ministerului nu se face referire la existența copiilor cu CES, parcursul și integrarea lor în învățământul de masă; – părinții nu sunt de acord ca în media de acces la liceu să conteze implicarea consilierului educativ (25%); – absența unor termene concrete de implementare pentru modificări și faptul că întreaga ”viziune” este extrem de superficială și nu conține suficiente elemente de clarificare pentru a înțelege corect dacă realizarea este fezabilă sau nu, sau chiar pentru a argumenta coerent dacă modificările sunt sau nu benefice. |
Recomandări și scenarii de implementare | – începerea învățământului obligatoriu preșcolar la vârsta de 5 ani;
– pentru dezvoltarea copilului este benefic ca acesta să interactioneze cu profesori diferiți cu stiluri pedagogice diferite – profesori de specialitate la învățământul primar; – existența unui profesor psihopedagog, cu normă întreagă, în fiecare școală, care să se ocupe de dezvoltarea psihoafectivă și emoțională a copiilor; – profesori de sprijin în fiecare școală; – dotarea cabinetelor psihopedagogice cu instrumente și materiale pentru evaluarea aptitudinilor absolvenților învățământului gimnazial; – obligativitatea predării educației fizice în învățământul primar de către profesorul de educație fizică; printre beneficii enumerăm dezvoltarea fizică armonioasă și reducerea obezității infantile; – obligativitatea predării limbii engleze în învățământul primar de către profesorul de limba engleză; studiile demonstreză că o limbă străină se învață mai ușor la vârste fragede; – menținerea ciclului primar de învățământ – clasele pregătitoare – IV; – menținerea ciclului gimnazial de învățământ – clasele V – VIII; – mentinerea sistemului de notare cu calificative la clasele I – IV; – necesitatea păstrării dirigentului la clasă, pentru că un consilier de orientare profesională nu poate prelua integral rolul pe care acesta îl joacă în acest moment – programul de after-school nu trebuie să fie obligatoriu, ci o opțiune oferită de școală în sprijinul familiilor care au nevoie – părinții afirmă faptul că programa școlară este extrem de încărcată în acest moment și nu ar susține implementarea unor modificări de acest fel. Ar trebui modificată întâi programa școlară și pregătite cadrele didactice și abia apoi modificat sistemul – păstrarea calificativelor de la clasele I-IV și a variantei de evaluare cu notă la clasele V-VIII |
Note generale despre dezbatere | – părinții au studiat cu atentie materialul supus dezbaterii;
– dezbaterea s-a desfășurat respectând principiile dialogului; – coordonatorul de dezbatere a facilitat comunicarea și a încurajat discutarea anumitor aspecte; |
Dezbatere “Educația ne unește”
Raport dezbatere “Educația ne unește”
Unitatea de învățământ | Școala Gimnazială George Topârceanu |
Data organizării dezbaterii | 15.05.2019 |
Coordonator dezbatere | Daia Iuliana Maria |
Date de contact | București, Sector 4, Str. Argeșelu Nr. 6,
tel. 021.450.38.23, email: scgt110@yahoo.com |
Aspecte pozitive semnalate | – începerea învățământului obligatoriu preșcolar la vârsta de 3 ani;
– stimulente financiare pt obținerea de specializări suplimentare; – implicarea instituțiilor abilitate ale statului, reprezentanți ai societatii civile și ai sectorului economic, in ideile educaționale progresiste bazate pe competiție și pe raportul cost-beneficiu ; – încurajarea orientării tinerilor spre un învățământ de tip dual. |
Aspecte care îngrijorează, limite ale propunerii de viziune | – responsabilitatea educării copiilor este transferată preponderent pe umerii școlii
– școala organizează activități extracurriculare pentru întreaga familie, atât în scopul dezvoltării competențelor părinților în domeniul organizării vieții de familie, cât și în scopul încurajării părinților de a se integra sau reintegra în procesul de învățare pe tot parcursul vieții; – viziunea se referă doar la interesul elevului, nerespectând astfel principiul egalității în procesul educațional împovărând cadrul didactic – lipsesc resursele materiale și umane; – evaluarea profesorului nu ar trebui să depindă de performanța individuală a elevilor (lipsa motivației pentru învățare, starea de sănătate, factori sociali, familii monoparentale); – renunțarea la încadrarea profesorilor de specialitate la materii, cum ar fi: educația fizică, limbă străină, religie la ciclul primar inferior; – obligativitatea profesorului pentru învățământ primar de a preda materiile profesorilor de specialitate – educația fizică, limbă străină, religie; – imposibilitatea orientarii tinerilor spre un invatamant de tip dual; – în viziunea ministerului nu se face referire la existența copiilor cu CES, parcursul și integrarea lor în învățământul de masă; – precizări concrete cu privire la disciplinele de specialitate din ciclul primar superior – clasele 4-6; |
Recomandări și scenarii de implementare | – pentru dezvoltarea copilului este benefic ca acesta să interactioneze cu profesori diferiți cu stiluri pedagogice diferite – profesori de specialitate la învățământul primar;
– existența unui profesor psihopedagog, cu normă întreagă, în fiecare școală, care să se ocupe de dezvoltarea psihoafectivă și emoțională a copiilor; – profesori de sprijin în fiecare școală; – dotarea cabinetelor psihopedagogice cu instrumente și materiale pentru evaluarea aptitudinilor absolvenților învățământului gimnazial; – obligativitatea predării educației fizice în învățământul primar de către profesorul de educație fizică; printre beneficii enumerăm dezvoltarea fizică armonioasă și reducerea obezității infantile; – obligativitatea predării limbii engleze în învățământul primar de către profesorul de limba engleză; studiile demonstreză că o limbă străină se învață mai ușor la vârste fragede; – eliminarea lucrărilor semestriale; – religia contribuie la dezvoltarea morală a copiilor; – menținerea ciclului primar de învățământ – clasele pregătitoare – IV; – menținerea ciclului gimnazial de învățământ – clasele V – VIII; – mentinerea sistemului de notare cu calificative la clasele I – IV; |
Note generale despre dezbatere | – Cadrele didactice au studiat cu atentie materialul supus dezbaterii;
– Dezbaterea s-a desfășurat respectând principiile dialogului; – Coordonatorul de dezbatere a facilitat comunicarea și a încurajat discutarea anumitor aspecte; |
Pe cântar, la Total Waste Recycling
În luna noiembrie 2017, Patrula Școlii Gimnaziale „George Topârceanu” avea deja pline, pentru prima oară, containerele DEEE din școală ba chiar și câteva televizoare aduse de vecinii unuia dintre agenți. Au chemat Operatorul Local Partener al Asociației RoRec ca să preia deșeurile. „Atunci am intrebat prima data ce se intampla cu DEEE cand pleaca de la noi si ni s-au enumerat niste etape foarte interesante. Ne-am pus întrebarea dacă nu cumva am putea vizita şi noi un centru de dezasamblare și sortare a DEEE. Părea foarte interesant de aflat ce şi cum…” povestește doamna profesor Adina Nițu, coordonatorul Patrulei.
În iunie 2018, la sfârșitul anului școlar, au organizat o vizită la Total Waste Recycling, centrul din Jilava unde ajung sute de tone de deșeuri electrice pentru a fi sortate și dezasamblate cu grijă față de mediu.
„Domnul Director MIhai Roșca ne-a întâmpinat ca pe nişte oaspeţi de seamă. Am vizitat extreriorul TWR şi două hale de lucru. Unele instalaţii erau oprite, ca să ne putem auzi, dar şi pentru protecţia noastră.
Copiii au văzut în ce se descompun televizoarele, cum se separă cartonul, sticla, care sunt elementele componente ale unui calculator, ca să afle ce anume se recuperează din fiecare. Au văzut sacii conţinând cupru rezultat de la cablurile vechi, recipientele cu sticlă, grămezile de tonere, procesoare, carcase de unităţi, baterii, becuri. D-nul director le-a prezentat cele mai periculoare DEEE şi efectele acestora pentru mediu.
Moment memorabil: ne-am urcat toţi pe un cântar-platformă. Nu am reuşit să atingem o tonă, aşa cum speraserăm!”
Copiii au aflat lucruri surprinzătoare, ca, de exemplu, că „din sticla recuperată se face nisip folosit apoi la obţinerea cimentului (ei ştiau că din nisip se face sticlă, nu şi invers), că televizoare se găseşte plumb, foarte nociv sau că în neoane se află un praf care dăunează sănătăţii, la fel ca mercurul din termometru, dacă se împrăștie” punctează doamna Nițu.
Membrii Patrulei au fost impresionaţi de cât de organizaţi sunt oamenii la Total Waste Recycling, dar şi de efectele teribile pe care anumite substanţe din aparatele electrice le pot avea asupra mediului și sănătății noastre, dacă acele aparate nu sunt colectate și reciclate așa cum trebuie.
Pentru agenți Patrulei de la Școala Gimnazială „George Topârceanu” vizita la TWR a fost dovada cea mai grăitoare că activitatea lor de voluntari prin care susțin colectarea responsabilă a deșeurilor electrice este FOARTE IMPORTANTĂ.
Mai mult, au primit lecția unui exemplu personal care le-a arătat că succesul vine mai ales din convingerea și pasiunea cu care faci un anumit lucru. Adina Nițu declară: „am fost impresionată cât de mult crede directorul TWR în ceea ce face. Din felul cum ne-a primit și ne-a vorbit se simte că activitatea firmei pe care o conduce nu este doar un mijloc de a obţine profit, iar cel mai important „profit”, pentru dânsul, este contribuția pe care o aduce astfel la salvarea mediului. Elevii mei sunt mai convinşi ca oricând că reciclarea este absolut necesară.”
Patrula Școlii „George Topârceanu” din București a câștigat premiul pentru „Cea mai activă Patrulă” din Sectorul 4. Și ei, și toți colegii lor din echipa locală așteaptă ca, pe perioada vacanței de vară, bucureștenii să predea cât mai multe deșeuri electrice la reciclare, în program, și să îi ajute să câștige, în toamnă, unul din premiile naționale.
Comemorarea Holocaustului – 9 octombrie 2017
Activitate coordonată în școală de prof. Dumitra Boșneag și prof. Lucian Buică, la care au participat reprezentanți ai elevilor din clasele 7A, 7B, 8A și 8B.
Clasa a III-a B – învățător Adina Nițu
“Albinutele” si “Buburuzele” din clasele a doua, conduse de d-nele prof inv primar Lavinia Chivu si Adina Nitu au petrecut o saptamana de neuitat in tabara Aventura in natura de la Bughea, in vara anului 2016. Imaginile vorbesc de la sine…
“Buburuzele” conduse de d-na prof inv primar Adina Nitu colinda de Craciun la Biserica Martisor; in decembrie 2015, povestea Nasterii Domnului a emotionat pe toti cei prezenti, care au cantat colindele impreuna, cu mic, cu mare.
La initiativa Primariei Municipiului Bucuresti, la Palatul Copiilor s-a desfasurat Festivalul Fulgilor de Nea, la inceputul lunii decembrie, 2016. Au experimentat, au decorat, au ras si s-au jucat la aceasta manifestare si “Albinutele” si “Buburuzele” din clasele a treia ale scolii noastre.
In primavara anului 2016, Proiectul-concurs UNESCO “Prima mea carte” a adus elevilor din clasa a II-a B, condusi de d-na prof inv primar Adina Nitu, Premiul I.
Elevii au realizat o lucrare colectiva, constand intr-o carte lucrata in totalitate manual, pornind de la “Amintiri din copilarie” de Ion Creanga.
Clasa a II-a B – învățător Elena Dumitrache
Activităţi desfăsurate in cadrul orelor de AVAP
Activităţi desfăsurate in cadrul orelor de AVAP-Halloween
Activităţi desfăsurate in cadrul orelor de lectura
Bradul clasei
Proiect PROEDUS Festivalul Fulgilor de nea
Proiect Unesco Din grădina toamnei
Proiect UNESCO Plantele Leac pentru trup
Proiectul Scoala Arborilor
Serbare de Halloween
Voluntariat pentru copiii din Valea Plopului
Clasa I A – învățător Elena Ionescu
TARGUL DE CRACIUN
SERBAREA VINE MOS CRACIUN
SERBAREA CATE-N LUNA SI INSTELE
DIN GRADINA TOAMNEI
EDUCATIE PENTRU SITUATII DE URGENTA
FESTIVALUL FULGILOR DE NEA
MICII ARTISTI
POVESTI CU MICI ACTORI
Clasa I C – învățător Simona Neagu
Serbarea de Crăciun
Festivalul fulgilor de nea
orele de AVAP – 1 DECEMBRIE