Dezbatere “Educația ne unește”
Raport dezbatere “Educația ne unește”
Unitatea de învățământ | Școala Gimnazială George Topârceanu |
Data organizării dezbaterii | 15.05.2019 |
Coordonator dezbatere | Daia Iuliana Maria |
Date de contact | București, Sector 4, Str. Argeșelu Nr. 6,
tel. 021.450.38.23, email: scgt110@yahoo.com |
Aspecte pozitive semnalate | – începerea învățământului obligatoriu preșcolar la vârsta de 3 ani;
– stimulente financiare pt obținerea de specializări suplimentare; – implicarea instituțiilor abilitate ale statului, reprezentanți ai societatii civile și ai sectorului economic, in ideile educaționale progresiste bazate pe competiție și pe raportul cost-beneficiu ; – încurajarea orientării tinerilor spre un învățământ de tip dual. |
Aspecte care îngrijorează, limite ale propunerii de viziune | – responsabilitatea educării copiilor este transferată preponderent pe umerii școlii
– școala organizează activități extracurriculare pentru întreaga familie, atât în scopul dezvoltării competențelor părinților în domeniul organizării vieții de familie, cât și în scopul încurajării părinților de a se integra sau reintegra în procesul de învățare pe tot parcursul vieții; – viziunea se referă doar la interesul elevului, nerespectând astfel principiul egalității în procesul educațional împovărând cadrul didactic – lipsesc resursele materiale și umane; – evaluarea profesorului nu ar trebui să depindă de performanța individuală a elevilor (lipsa motivației pentru învățare, starea de sănătate, factori sociali, familii monoparentale); – renunțarea la încadrarea profesorilor de specialitate la materii, cum ar fi: educația fizică, limbă străină, religie la ciclul primar inferior; – obligativitatea profesorului pentru învățământ primar de a preda materiile profesorilor de specialitate – educația fizică, limbă străină, religie; – imposibilitatea orientarii tinerilor spre un invatamant de tip dual; – în viziunea ministerului nu se face referire la existența copiilor cu CES, parcursul și integrarea lor în învățământul de masă; – precizări concrete cu privire la disciplinele de specialitate din ciclul primar superior – clasele 4-6; |
Recomandări și scenarii de implementare | – pentru dezvoltarea copilului este benefic ca acesta să interactioneze cu profesori diferiți cu stiluri pedagogice diferite – profesori de specialitate la învățământul primar;
– existența unui profesor psihopedagog, cu normă întreagă, în fiecare școală, care să se ocupe de dezvoltarea psihoafectivă și emoțională a copiilor; – profesori de sprijin în fiecare școală; – dotarea cabinetelor psihopedagogice cu instrumente și materiale pentru evaluarea aptitudinilor absolvenților învățământului gimnazial; – obligativitatea predării educației fizice în învățământul primar de către profesorul de educație fizică; printre beneficii enumerăm dezvoltarea fizică armonioasă și reducerea obezității infantile; – obligativitatea predării limbii engleze în învățământul primar de către profesorul de limba engleză; studiile demonstreză că o limbă străină se învață mai ușor la vârste fragede; – eliminarea lucrărilor semestriale; – religia contribuie la dezvoltarea morală a copiilor; – menținerea ciclului primar de învățământ – clasele pregătitoare – IV; – menținerea ciclului gimnazial de învățământ – clasele V – VIII; – mentinerea sistemului de notare cu calificative la clasele I – IV; |
Note generale despre dezbatere | – Cadrele didactice au studiat cu atentie materialul supus dezbaterii;
– Dezbaterea s-a desfășurat respectând principiile dialogului; – Coordonatorul de dezbatere a facilitat comunicarea și a încurajat discutarea anumitor aspecte; |